Kolobrzeg

6 juli 2015 - Kolobrzeg, Polen

Donderdag 02 juli. Vandaag zijn we van  Leba naar Kolobrzeg gereden. De Gotische bakstenen route noemen ze de het, omdat veel gebouwen onderweg getuigen van een rijk verleden. Een rit met in het begin veel hobbels in de weg. Later vinden we een grotere weg en die brengt ons op de camping vlak aan zee, aan een grote weg, aan het spoor en niet te vergeten midden in een de grote badplaats.

Het is onderweg 25 graden, maar op de camping is het lekker in de wind 22 graden. Er zijn wat bomen om het veld waar we staan dus kunnen we als we willen even wegkruipen. We installeren ons, drinken iets en de SKC tracteert op een chinese afhaalmaaltijd met meloen toe. Na het eten gaan we even naar het strand op de fiets, over de camping en kijken naar een prachtige zonsondergang.

Vrijdag 03 juli. De temperatuur is hoog net als in Nederland. We hebben de caravan in de zon maar de bomen helpen ons om de nodige verkoeling te krijgen. Het enige wat we doen is op de fiets naar De Biedronka, dat is een supermarkt keten in Polen. Om 19.00 uur eten we een lekkere sla. Lekker natafelen want de temperatuur is heerlijk.

Zaterdag 04 juli. Weer een warme dag, maar we trekken de stoute schoenen aan en fietsen door het bos naar de vuurtoren. Het is hectisch onderweg. Veel voetgangers naar of van het strand die we tegen komen. Bij de vuurtoren zijn er veel kraampjes en kermisattracties, we nemen een foto en besluiten terug te gaan, we bakken pannenkoeken met Piet samen, die ook een van onze teisgenoten is. Allemaal in een grote kring en heel gezellig.

Zondag 05 juli. We ontbijten met zijn allen, door de warmte zijn de groepsactiviteiten verdubbeld. Niemand die ook maar aanstalten maakt om iets te ondernemen. Alleen maar zitten en het is de laatste dag.

Vanavond het afscheidsdiner, georganiseerd door Carlo en Huub. We worden vergast op mooie woorden en er wordt een cadeau aangeboden aan de Coördinator en De Kassier. Er worden handen geschut, we nemen afscheid van elkaar.

Dan is het weer voorbij. Maandag 6 juli gaat  iedereen, na een laatste zwaai, op weg naar huis.

We hebben veel van Noord West en Noord Oost Polen gezien, een land die zich in gunstige zin heeft ontwikkeld. Met veel mooie steden, waar we prachtige dagen hebben doorgebracht. Een bijzondere reis, enerverend, mooi en divers.  Een net en rustig volk. Wij Nederlanders kunnen hier een voorbeeld aan nemen. Bij een zebrapad is er geen mens die doorrijdt. Als we met onze combinatie even niet goed reden en van baan moesten wisselen, geen problemen ze stoppen en laten ons voorgaan. We hebben ons geen moment onveilig gevoeld. Het landschap is wisselend, vlak, heuvelachtig, grote merengebieden, prachtige steden. Echt om aan te bevelen. Ook met de SKC op stap is ons heel goed bevallen. Je bent vrij in je doen en laten. Iedereen die ons volgde heel hartelijk bedankt, ook voor de reacties.

1. Kleine Deters:
    3 juli 2015
    Miny en Geert Jan,
    Met vaste regelmaat kennis genomen van jullie enerverende reis. Tot 10 jullie zijn we met vakantie en zullen jullie onze kattebelletjes missen. Dan nadert al de dag dat we hopen elkaar weer terug te zien. Jan zorgt nu verder.
    Groeten, Hennie en Rieks.
  2. Sandra:
    4 juli 2015
    Zo te zien genieten jullie bog steeds! En komen jullie weer een beetje dichterbij! FaceTime is net niet gelukt, helaas! Tot gauw!!!!
  3. Jan en Halina:
    4 juli 2015
    Goedenavond Geert Jan en Miny

Hoe vergaat het jullie in het warme Kolobrzeg .Bij ons het ook warm, maar we mogen klagen. Dit is jullie laatste plaats van de gezamelijke tour door Polen. Wij wensen jullie nog veel plezier met elkaar en een goede terugreis en we horen verder nog wel van jullie.

Groetjes Jan en Halina
  4. Henk & Lucretia:
    5 juli 2015
    Hallo beste vriende we genieten nog steeds van jullie verhalen en mooie foto's vooral die van zonsondergang.
    Als we het goed begrijpen zijn jullie op de terugweg , hoelang nog ? .
    Hier is het deze week een tropenrooster iets minder mag ook wel.
    Maandag vertrekken we een week naar Huizen aan het Gooimeer en de Vecht .nog een goede reis verder groetjes.
  5. Job en Stientje:
    Genoten van jullie verslagen. Goede reis Emmen en we horen van jullie. Groetjes
  6. Joke:
    Hoi lieve luitjes,

Zo te horen zijn jullie op de terugweg. Veel reisplezier en wat een prachtige zonsondergang. Deze is wel heel bijzonder, zo zie je het niet vaak en natuurlijk ben je ook een hele goeie fotograaf Miny! Vielleicht auf wiedersehen und bis schnell. Liebe grüsse von Wim und Joke.
  7. Henk en Reina:
    5 juli 2015
    Leuk om mee te reizen, dank voor jullie verslag! Welkom thuis.
  8. Jurrien:
    6 juli 2015
    Dank voor de mooie verslagen en foto's van jullie reis! Goeie voortzetting van de terugtocht, veilig thuis komen. Tot ziens!