Sopot via Hel naar Leba

1 juli 2015 - Sopot, Polen

Dinsdag 30 juni. Een reisdag, we rijden via Hel, een grote badplaats aan het eind van een schiereiland. We lopen daar  het stadje rond, een erg  toeristische plaats. De haven ligt vol vissersboten en er wordt druk gewerkt aan het onderhoud van de schepen. Leuk om te zien hoe een restaurant vis aan het roken is. We waren erg benieuwd hoe het bekende Poolse badplaatsje er uit ziet. We zijn er flink voor om gereden en het was de moeite waard.

We waren rond 15.30 uur in Leba, de laatsten van de groep. We kregen gelukkig nog een redelijke plaats lekkere avond zon. Dat is het voordeel van een lootje trekken voor een plaats. De laatste kan toch nog een mooi nummer krijgen. We installeren ons en we hebben weer Wifi. De afgelopen dagen geen blog bij kunnen werken en nu zijn we er weer. We zijn aanbeland in een zeer drukke badplaats.

Woensdag 1 juli. Allereerst Stefanie bellen vanmorgen vroeg, ze is jarig en wordt vandaag 44 jaar. We kunnen er niet bij zijn, jammer maar ze heeft begrip, gelukkig. We maken er verder een rustige dag van. We zijn beide erg moe van alle indrukken. We nemen  niet goed meer op en we besluiten dan ook te gaan fietsen. Een tripje van 15 km naar de wandelende duinen. Het schijnt dat de duinen hier per jaar 9 meter verplaatsen. Het doet ons aan Ameland en Schiermonnikoog denken. We doen nog even boodschappen want morgen gaan we naar de laatste camping.

1. Janny Scholtmeijer:
    1 juli 2015
    Van harte gefeliciteerd met Stefanie en weer genoten van jullie reisverhalen, hier nu nog rond de 30 gr ( 20.00 uur) en de komende dagen ook nog. Fijne vakantie verder en kus van je (schoon) zussie
  2. Job en Stientje:
    1 juli 2015
    Wij genieten weer van jullie reisverhaal. Fijne vakantie verder en tot horen.
    Job en Stientje
  3. Joke:
    2 juli 2015
    Gioeden

Goedeavond geert jan en miny, leuke verhalen over jullie belevenissen. Proficiat met jullie dochter, ze heeft mooi weer met haar verjaardag. We zitten nog buiten, na een zeer warme dag. Heerlijk genieten van een lekker windje en van de tropische avond. Liefs van wim en joke.