Beeskow

25 mei 2015 - Beeskow, Duitsland

Maandag 23 mei 2015.

Via Braunschweig zijn we naar Beeskow gereden, via het platteland met mooie dorpen. De korenvelden zijn al rijp en het stuifmeel hing als een mist boven de velden.

Beeskow is een oude stad met een heel speciale sfeer.

Herinneringen aan de WO2, de gebombardeerde stadsmuur is nog steeds niet helemaal herstelt,

Herinneringen aan de DDR periode met de sportcomplexen en de strakke fabrieksachtige gebouwen, maar ook de oude voertuigen die her en der staan opgeslagen.

Tijdens de opbouw zijn er prachtige bouwwerken ontstaan. We zien een indruk wekkende school, de Landratsambt ook geweldig.

Beeskow ligt aan de rivier de Spree en is een onderdeel van het Unesco-biosferen

reservaat Spreewald. We hebben veel gefietst in de stad en omgeving. Ons plan om naar Berlijn te gaan was niet haalbaar, te veel reistijd.

1. Kleine Deters:
    25 mei 2015
    Indrukwekkend om steden en -bouwkunde uit andere landen in je op te nemen. Groeten, Hennie en Rieks.
  2. Joke:
    25 mei 2015
    Hoi, vakantiegangers. Dank je voor het eerste verslag. We hebben het met belangstelling gelezen en hebben op de kaart de route bekeken. Interessant om een kijkje in de voormalige DDR te nemen. Lieve groeten voor jullie 2-beiden van Wim en Joke.