Lagow in Polen

27 mei 2015 - Łagów, Polen

Vandaag 27 mei zijn we naar Lagow gereden. Een plaats 45 km  over de grens. Een klein dorpje met ongeveer 1600 inwoners wat tussen 2 meren in ligt, de Lagowmeer en het Cieczmeer. Het is bekend om het Lubuskifilmfestival in juni. Een prachtig uitzicht zag Geert Jan vanuit de toren van het Johanniterskasteel. Rond het dorp reden we door poorten die van de 15 de eeuwse ommuring zijn.

We zijn in de auto naar de overblijfselen gereden in Pniewo, die bestaat uit een ondergrondse verdedigings linie uit de WO 2. Helaas gesloten.

Veel tijd hebben we door gebracht bij een tankstation om een Viabox aan te schaffen. Onze combinatie is zwaarder dan 3500 kg en dan moet je bij betalen. Het zij zo. Het is koud hier, we hebben de kachel aan. Vanmiddag hebben we het meer even gezien en we zijn rond het klooster gelopen. Het is een heel klein dorp met veel geschiedenis. We hebben wat foto' s van de poorten gemaakt.

1. J.eding:
    27 mei 2015
    bericht ontvangen goede reis verder groetjes tinus willemien
  2. Job en Stientje:
    27 mei 2015
    Bericht gelezen, goede reis verder en tot horen.
    Job en Stientje
  3. Janny Scholtmeijer:
    27 mei 2015
    Goede reis verder en leuk om te lezen
  4. Joke:
    28 mei 2015
    Hoi lieve mensen,
    Nou het weer hier is ook niet alles hoor! Dus wat dat betreft....
    Wat een pech dat jullie zo'n lange tijd moesten doorbrengen bij een tankstations, maar ja het is gelukkig weer opgelost. We zien weer uit naar je volgende belevenissen. Groeten van Wim en Joke.