Kornik

29 mei 2015 - Kórnik, Polen

Vandaag stonden we op met zon en het werd 20 graden, het is een reisdag en we  reden van Lagow naar Kórnik.

Onderweg kwamen we de plaats Nowy Tomysl tegen waar een museum van  vlechtwerk te zien was, beelden manden en abstracte kunst.  De mand laat ik zien.

Geen enkele grote weg hebben we genomen en het bracht ons door prachtige dorpen waar we veel verschillen zagen tussen arm en rijk. Onderweg zagen we een gebied waar veel vlechtwerk van twijgen was te zien en natuurlijk ook te koop. We zagen in een stad de grootste mand van Europa staan en natuurlijk op de foto gezet. Omdat ik niet wist of er vrij wifi was heb ik nog geen foto's om aan jullie te laten zien.

Vandaag zal ik even een tipje van de sluier op lichten om te vertellen hoe het werkt om met zo'n groep samen te reizen. We zijn erg vrij in ons doen en laten. Er hangt een vlag bij de coördinator, waar je informatie kunt halen en brengen. Wij hebben veel van het Poolsverkeersbureau gekregen en we leggen dat dan bij de vlag. Soms besluit je om met een ander stel iets te ondernemen en dan weer met zijn tweeen. Vandaag gingen we langs veel slechte wegen en dan is het inderdaad verstandig om samen te rijden om bijvoorbeeld te assisteren bij een lekke band op een smal weggetje en elkaar ondersteunen. Tot nu toe vinden we het niet vervelend, het is erg stil overal en wel gezellig om reizen  met anderen en daarna even te borrelen om de dag te bespreken.

Kornik is een plaatsje vlak bij Poznan het heeft 60.000 inwoners.

Poznan en jullie zullen begrijpen dat we daar naar toe gaan. Het is ook de geboorte stad van Chopin en er worden concerten in de openlucht gegeven.

Rogalin is een plaats waar een paleis en een masoleum is, waar vandaag langs reden dus dat staat ook op ons lijstje om te gaan kijken.