Torun

3 juni 2015 - Torun, Polen

Vandaag moesten we even onze voorraad eten aanvullen. Dus op de fiets naar Lidl. Afgeladen terug en we kunnen er weer tegen. We gaan om 13.00 uur op de fiets richting stad. Bij de eerste afslag zien we de scheve toren staan en we bekijken het uitgebreid en volgens een legende werd dit Middeleeuws verdedigingsbolwerk gebouwd door een ridder als boetedoening voor begane zonden, gekanteld met ongeveer 1.5 meter maakte dit gebouw  deel uit van de verdedigingswerken.

We fietsen langs de Wisla en genieten van het mooie uitzicht.

Bij de Nieuwe stad, wat voor ons ook oud is, gaan we de stad weer in. Zoals overal in oude steden, kom je veel kerken tegen. We kopen een kaartje om de toren van het Raadhuis te beklimmen, 187 treden, voor een mooi uitzicht moet je wat over hebben. We genieten.

We hebben wel weer een lekker koffie verdiend, natuurlijk weer met Pieriki.

Na de pauze gaan we op zoek naar het Huis van Copernicus. Het is een koopmanshuis.  We zien veel van de uitvinding die hij gedaan heeft. Gelukkig wordt alles omschreven in het Engels. Het is indrukwekkend. Dit hadden we niet willen missen.

1. Bertha Jochum:
    3 juni 2015
    Zo te lezen hebben jullie het erg naar de zin. Nog veel kijkplezier.
  2. Jan en Halina:
    3 juni 2015
    Hallo Geert Jan en Miny.
    Op de mooie foto die wij bekijken zien we dat de temperatuur aangenaam is en zijn blij dat jullie zoveel in interresante gebouwen zijn geweest.Het eten en drinken is waarschijnlijk ook goed.
    Groetjes van Jan en Halina en veel plezier verder bij de volgende bezienswaardigheden