Bialowieza

10 juni 2015 - Białowieża, Polen

Twee dagen zijn we in in Bialowieza en we hebben natuurlijk ook weer van alles ondernomen.

Gisteren 9 juni zijn we voor het eerst met op 2 na de hele groep op stap geweest. We hebben 3 lorries gehuurd die we zelf voort moesten bewegen daarmee zijn we de bossen in geweest. Natuurlijk geen enkel dier gespot, behalve 2 Geelgorzen die op de elektriciteitsdraden zaten, maar de lol was er niet minder om. We hadden ons allemaal dik ingepakt omdat er veel muggen en teken zouden zijn. Verder was het bos niet anders dan in Drenthe.

Vandaag 10 juni zijn we op de fiets het bos ingetrokken om op zoek te gaan naar toch wat oerbos. Het echte oerbos mag je niet in zonder gids en een wandeling duurt 6 uur en begon ook heel vroeg in de morgen. We hadden al gehoord dat je dan het zelfde zag als bij ons met de wildroosters. Het is zo toeristisch dat er over al kraampjes staan met pijl en bogen en knuffels en speldjes van de  Wisent. Er stonden onderweg nog wel heel grote eiken waar we naar op zoek gingen. Natuurlijk was het moeilijk om te vinden. We vroegen een jongen die voorbij kwam of hij Engels sprak, ja zei hij, maarvook Nederlands, hij liep stage en deed onderzoek naar de vleermuizen stand hier. Hij vertelde waar we de leuke plekken konden vinden.

We zijn na de tocht die 25 km lang was, even onze boodschappen gaan halen en de enige Wisenten die we hier gezien hebben op de foto gezet.

Daarna zijn Geert Jan, Hidde en Mary en ik nog even naar de Wit Russische grens gefietst want dat moest je natuurlijk ook nog even gezien hebben.

Nu reisbespreking en een hapje en dan morgen naar Kruszuniani ook een plaats in een natuurgebied en ook aan de Wit Russische grens.

1. Henny Ensing:
    10 juni 2015
    HALLO MINY & GEERTJAN
    WAT ZIEN JULLIE VEEL OP JE REIS ,IS HET OOK VERMOEIEND IEDERE DAG WEERZOVEEL TE BEKIJKEN?? THUIS GENIETEN WE VAN DE VERHALEN EN FOTO,S .VANAVOND EEN FELICITATIE MET MOOIE FOTO VOOR M,N VERJAARDAG GEKREGEN (KERK EN ER NAAST DE NEDERLANDSE VLAG)LEUK BEDACHT. DANK ER VOOR .VERDER NOG EEN FIJNE VAKANTIE GROETJES TINUS & HENNY