Van Harsz naar Elblag.

23 juni 2015 - Elblag, Polen

Het is vandaag 23 juni weer een reisdag. Een lange reis van 240 km, die ons bijna bij de kust brengt. We verdwalen bijna in Olsztyn, gelukkig redt onze Miep ons op het laatste moment. Het is reisweer, 15 graden en zo nu en dan een bui. We hopen dat het een goede camping is want het is een stadscamping. Maar het valt tegen. We komen aan om 15.30 uur aan en het blijkt dat we als zigeuners boven op elkaar moeten staan. De luifel kan net uit. Maar eerst even een enorme bui over laten gaan.

Dan komt een medereiziger met bericht dat er een auto boven op de caravan van de coördinator is gereden en de trekhaak is afgebroken. De caravan beschadigd, maar kan nog rijden. Maar de trekhaak is zo misvormd dat Geert Jan (vanwege onze grote auto) terug moet rijden om de caravan op te halen. De auto die achterop de caravan is gereden is total loss.

Maar gelukkig geen mensen gewond. Wel zijn Henk en Ciska erg  geschrokken en voorlopig even uitgeteld. Gelukkig rijden we in koppels dus ze stonden er niet alleen voor. Egbert en Sietske hebben veel voor ze geregeld. Ook Henri, Gerrie, Harrie en Toos die voorbij kwamen, zijn even gestopt en daarna door om een auto te regelen. Dit soort momenten is het fijn dat je een grote fijne groep hebt. Ieder gaat zijn eigen gang maar komt onmiddelijk in beweging bij problemen.

1. Joke:
    24 juni 2015
    Goedemorgen wereldreizigers, wat een naar ongeluk. Wel schrikken voor jullie allemaal. Dan is het fijn om medereizigers te hebben en elkaar hulp te kunnen bieden. Het weer zit ook al niet mee, maar hier is het niet anders. Het lijkt wel herfst in plaats van zomer. Het zal de komende dagen beter worden en wij hopen bij jullie ook.

Lieve groeten van Wim en Joke.
  2. Jan en Halina:
    24 juni 2015
    Hoi Geert Jan en Miny.

Wat een vervelende gebeurtenis onderweg maar alles redelijk goed afgelopen. Maar wat de reis betreft zien jullie veel.

Ook wij zijn momenteel in Polen in Sopot ,alleen jammer dat het weer niet meewerkt maar dat is niet anders er komen nog mooie dagen Vrijdag vliegen we weer terug naar huis.We hebben ook veel gezien.Sopot en Gdansk zijn leuke steden en er is veel te zien en wij lezen met veel jullie reisverhalen groetjes jan en halina