Harsz

21 juni 2015 - Harsz, Polen

Zaterdag  20 mei, zijn we van Mikolajki naar Harsz gereden. Het was een rit van ongeveer 60 km langs grote meren. We kwamen rond 13.00 uur aan en ontdekten dat we in een verlaten gebied aangekomen zijn. Het weer is koud en zo nu en dan een bui, afgewisseld met zon. We fietsen nog even naar Harsz, daar is een buurtfeest, vanwege de kou gaan we terug. We zijn de afgelopen weken ontzettend verwend met veel zon, maar nu is het even over. Dat werkt wel belemmerend in natuurgebieden.

Zondag 21 juni het is vaderdag en we beginnen dan ook met koffie en gebak voor de mannen en.... vrouwen. Eerst tijd voor een groepsfoto en dan leest Gerry hun 15 punten voor die hun leven kunnen verbeteren. Het gezellige gebeuren eindigde in een plensbui.

Na de bui fietsen we even naar het meer om wat foto's te maken en gaan naar het terras voor Wifi contact. We besluiten om verder een rust middag te nemen. Lekker lezen.

Maandag 22 juni. We vertrekken rond 10.30 uur voor een fietstocht rond het meer. Het is ongeveer 43 km en we komen veel tegen.  We gaan eerst richting Pozezdrze en via Wegorzewo waar we een pizza eten, langs allerlei prachtige dorpjes en mooie velden met korenbloemen en klaprozen. Voortdurend het meer in beeld met prachtige vergezichten en mooie dorpen. De mensen van een Pizza restaurant  zijn zo blij met ons bezoek, dat we vol gestopt worden met mooie boekjes waarin in fiietstochtjes staan maar ook een boekje met bezienswaardigheden. Om 16.30 uur zijn we terug en om 18.00 uur een reisbespreking en daarna gaan we eten in het restaurant op de camping. Geert Jan neemt Bigos, zuurkoolschotel met allerlei soorten vlees. Ik nam een baars met rauwkostsalade, heerlijk allemaal.

1. Henk & Lucretia:
    23 juni 2015
    Jammer dat het daar hollands weer is,maar we merken
    wel dat jullie genieten van alles wat op je pad komt.
    Leuke foto van de mannen GeertJan lijkt wel de jongste .
    groetjes H&L
  2. Miny en Geert Jan:
    23 juni 2015
    Hoi allen, nee Geert Jan is lang niet de jongste hoor Lucretia en Henk. O, ja Sandra en mijn blaas doet het weer goed naar een kuurtje. Froet Geert Jan en Miny